dilluns, 23 de juny del 2014

Quebrantahuesos 2014 (Segona part, de Marie Blanc a l'arribada)

Abans de continuar volia escriure que quan vaig pujar al Somport vaig pensar en dedicar-li aquesta pujadeta a la Montsita Nafria, la companya del Frank per donar-li forces ja que no ho està passant massa be, ànims !! I la pujada mes dura pel meu amic Jose, que ja comença a veure la llum al final del túnel :-) ànims també!!!
Be, ho havia deixat gaudint d'una coca cola fresqueta a l'avituallament del Marie Blanc... Que bona està la coca cola... :-p ;-)
No tinc gana però m'obligo a menjar mig entrepà, plàtans i taronges, omplo bidons, un d'aigua i un d'isotonic i torno a pujar a la bici... Faig la baixada gaudint del paissatge i buscant algun fotògraf que em faci bones fotos... :-p :-)
Arribem al pla i faig un petit esforç per arribar a un grupet, també se m'ajunten dos catalans, un del C.C.Gracia i un altre triatleta que no conec... Xerrem una mica, pels dos es la primera vegada, els aviso que s'ho prenguin amb calma, que el Portalet es fa molt llarg... En el grup em poso a xerrar amb un que em diu que es de Logroño... Anem xerrant i veig a dos homes amb un maillot d'un club d'Amposta, els hi pregunto si coneixen al Joan Marc i em diuen que si que surten junts en bici... Jo els hi dic que li donin records, i dic... Es molt bon tiu... I un d'ells  diu... Si, dona tota la paga a casa... Jajaja que bona aquesta, rèiem els tres... Però ells es queden una mica enrere, el de Logroño i jo seguim endevant... Xerrant, xerrant arribem al km 10 d'ascensió com si res... Llavors ell es queda enrere i al km 11 de pujada jo paro a l'avituallament... Plàtans, taronja, cola fresqueta i una barreta... Segueixo... La calor apreta de valent... Quan he fet 4-5 kms mes tinc una devallada... Però res comparat amb fa dos anys... Tot i que en aquest tram he tingut temptacions de fer mitja volta o deixar-ho estar... 
Em paro a unes fonts que hi ha em mullo el cap, les cames omplo el bidó d'aigua fresqueta i segueixo...



Vaig fent, veig a molta gent parada en fonts com aquesta refescant-se, alguns estirats a terra, altres parlant pel telèfon... Jo a lo meu... Avanço a mes gent que gent m'avança a mi... Ens tornem a creuar amb el de Logroño... Eiiii triatleta!! Em diu... :-) ens hem explicat la vida.. :-p 
Quan falten 7-8 kms per arribar a dalt uns quants i jo parem en una de les fonts d'aigua que baixa de les muntanyes i ens Remullem el cap, el coll i fiquem els peus, amb sabates incloses sota l'aigua  gelada... Mmmmm quin plaer... Vaig cansat però encara tinc forces, molt menys petat que fa dos anys en aquest punt... Gaudeixo del paissatge i dels kms que van passant, també de la gent que anima, aquest any hi ha mes gent...




Arribo a dalt del Portalet i tampoc paro... Baixo fins l'avituallament on torno a prendre gominoles, platan(he tingut un principi de rampa..) taronja i cola(això que no falti...:-p) pregunto L'Hora i faig càlculs... No se quan falta però tinc 1h i 25 minuts per fer plata... Pujo a la bici i cap avall... Fort però sense perdre el seny... Segueixo flipant en com baixa molta gent... Quins suïcides... Tot d'omplegat entrem en un túnel molt mal iluminat... Em cago... Pk segueixen baixant Kamikaces que et diuen per on passaran... Derecha!!! Izquierda!!! Però si no es veu res!!! Se m'emportaran per devant... :-o per fi surto del túnel... Uffff... Gir a l'esquerre i cap a la Hoz( jo li dic coz) de Jaca... Carretereta estreta i molt bonica... Tot i que els trams en que hi ha gravilla fan una mica de susto... Sobretot en baixada... Arribem al tram dur, dos kms amb desnivell del 12-14 per cent en algun punt... Torno a veure gent baixant de la bici... Jo vaig fent, quan veig fotògraf m'hi poso be... Jajaja arribada al punt mes alt i ara si.... Cap avall ben ràpid... Prenc un gel pk el troç final es rodador i he de tenir força... Que ja quasi no en queda...
Arribo a Biescas i veig un grup bastant gran d'uns 30 ciclistes... Em poso devant a tirar del grup... Ningú dona relleu... Segueixo apretant... Per fi un dona relleu i em diu que aquí van tots molt justos... Un salta del grup i jo vaig a per ell, marxo del grup i sento... Oooooh que pena, con lo bien que nos llevaba... Quins collons... Agafo a l'escapat però es veu que algú del grup no ens volia deixar anar i ens agafen de nou... Jo segueixo tirant... Fins que al final, arribant a Sabiñanigo m'hen  canso els engego a la merda i em deixo caure... Just en aquell moment veig la hora... Només queden tres minuts per fer plata i encara queden 3-4 kms... No aconseguiré... Així que em relaxo...penso que ara ja tot es baixada recordant el circuit del 2012 però no.... Ens fan fer una bona volta amb pujadeta inclosa i després baixada perillosa... Arribo a meta.
Faig la foto de l'arribada i recordo que fa dos anys me la va fer l'amic Alberto :-) aquest els companys de club ja han marxat tots cap a la casa... 



Fa molta calor, agafo un tuper de fideuà, i vaig a menjar sota una carpa plena de gent, envio algun watsap i repeteixo de fideuà ;-) em recupero una mica, vaig a buscar el diploma i la medalla que porto a que em gravin amb el temps que he fet... ;-)


He fet 20 minuts menys i M'he quedat a 14 minuts de fer plata... Tot i haver entrenat molt menys que fa dos anys :-) estic satisfet :-) quan torni segur que faré plata ;-) o no... Qui sap?... Marxo cap a la casa i segueixen arribant ciclistes... Això es molt dur però molt bonic de viure. :-)
Ja veurem quan hi tornaré... De moment ara a descansar una mica ;-)



4 comentaris:

Anònim ha dit...

Érets l'únic Provençalenc i crec que passaran molt anys no n'hi torni un altre. Ja m'he donat de baixa del club. L'any que ve canvio d'aires.

Carles

Anònim ha dit...

Qué xules les fotos, paissatges increïbles, i a sobre tu tirant de uns quants més que van xupant roda!!!
Si l'any que ve la fiag, m'hauràs de recollir amb escombra i recollidor, però segur que al teu costat ho passaré molt bé.
Per cert, què raro que aquest anys els teus amics no t'hagin esperat a l'arribada, realment són amics? Potser només són companys.... ;-)

Ironcraig ha dit...

Ostres Carles això no ho sabia ... I on vas??
Doncs Anònim, em va sapiguer greu que no hi hagués cap company, en especial un... Però be... That's life... Potser l'error va ser meu per pensar que m'esperaria... :-o

Anònim ha dit...

Oscar, encara no ho se. He d'estudiar les ofertes ( de fet no en tinc ) jeje..........
O aniré al CEGUB que em subvenciona la llicència o miraré a Probike que també tenen club i hi ha "una mica" més d'ambient.

Carles